Κάθε μορφή της πραγματικότητας με την αιώνια κίνηση μεταβάλλεται.
Έχουμε μία σταθερότητα μεταβολής.
Αν και οι δύο λέξεις σταθερό και μεταβολή είναι αντίθετες, ωστόσο σαν
έννοια η μεταβολή έχει την ιδιότητα να υπάρχει πάντοτε, άρα εκφράζει κάτι το
σταθερό. Μ' αυτή τη βάση και με ευρύτερη έννοια θάνατος στην πραγματικότητα δεν
υπάρχει, αλλά μία συνέχεια, μεταβολή, μεταμόρφωση.
Εμείς οι άνθρωποι συμμετέχουμε σ' αυτή την αιώνια μεταβολή, στην
κίνηση.
Η κίνηση είναι ένας από τούς γενικούς νόμους της Φυσικής Πραγματικότητας,
πού καλύπτει το υλικό, ζωικό, ψυχικό και πνευματικό φάσμα.
Σε κάθε ενέργεια μιας δύναμης εμφανίζονται αμέσως τρεις καταστάσεις «δράση
- αδράνεια - αντίδραση». Επειδή υπάρχει αδράνεια εμφανίζεται η αντίδραση
ταυτόχρονα με τη δράση. Αυτό το φαινόμενο προεκτείνεται στον πνευματικό και
ψυχικό κόσμο μας.
Η επέκταση της δράσης - αδράνειας - αντίδρασης και στον ψυχοπνευματικό μας
χώρο έχει τεράστια επίδραση στη στάση, πού παίρνουμε κάθε φορά στην εξελικτική
πορεία της ζωής μας.
Σε κάθε πνευματική μεταβολή έχουμε και την αντίστοιχη πνευματική αντίδραση
από λόγους αδράνειας. Αυτά είναι γενικά φαινόμενα.
Έτσι βλέπουμε τούς πραγματικούς πνευματικούς ανθρώπους. πού αγωνίζονται για
καινούργιες ιδέες να δέχονται την αντίδραση από άλλους.
Ο θάνατος είναι μία φυσιολογική μεταβολή. Αλλά ο άνθρωπος δεν τον βλέπει
μόνο σα φυσιολογική, τον αισθάνεται και ψυχοπνευματικά.
Επομένως αντιδρά σ' αυτή τη μεταβολή από την αδράνεια,
πού κατέχεται.
Σε κάθε κίνηση διακρίνουμε το
χρόνο και τη μορφή.
Σε κάποια χρονική στιγμή η μορφή
έχει ορισμένη εικόνα, πού για την προηγούμενη η την επόμενη στιγμή είναι ορόσημο,
αποτελεί μηδέν.
Για εμάς τούς ανθρώπους ο θάνατος
είναι το ορόσημο, το μηδέν κι όμως είναι το τέλος μίας κατάστασης κι’ αρχή
κάποιας άλλης.
Βρίσκεται στο ευρύτερο κύκλωμα της
μεταβολής.
Για τις δύο καταστάσεις την
προηγούμενη και την επόμενη το οριακό σημείο 0 όπως λέμε στα Μαθηματικά τυπολογικό,
είναι μηδέν. Αυτό το μηδέν στην ανθρώπινη ζωή είναι ο θάνατος.
Και η μεγάλη αντίδραση, πού
δημιουργεί, αποτελεί τον φόβο του θανάτου.
Σε κάθε μεγάλη αλλαγή αντιδρά η ανθρώπινη
υπόσταση με το φόβο. Αν ξαφνικά δούμε αλλαγμένο ριζικά το πρόσωπο ενός γνωστού
μας ανθρώπου, θα φοβηθούμε. Ή ακόμη αν δούμε την καταστροφή κάποιου συνηθισμένου
τοπίου ή τού σπιτιού μας. το ίδιο συναίσθημα θα μάς κυριεύσει.
Αν δούμε το θάνατο σαν μηδέν, τότε ο φόβος μας μεγαλώνει.
Αν όμως τον δούμε σαν ένα από τα πολλά ορόσημα μιας απέραντης συνέχειας της
πραγματικότητας, χωρίς αντιδράσεις, τότε αποτελεί κάτι το αρμονικό.
Γίνεται ο θάνατος μία
κατάσταση της ζωής. Ο ανθρώπινος οργανισμός εκπληρώνει κάποιο σκοπό, όπως
συμβαίνει στην ανόργανη ύλη μέχρι την πολύπλοκη οργανική. Τότε έχουμε τη
μεταβολή, την αλλαγή για να πάρει η ανθρώπινη ύπαρξη κάποιον άλλο δρόμο,
μπορεί στη μετενσάρκωση, μπορεί σ' άλλη μορφή υλική ή ζωική.
Αυτό δεν αποδείχτηκε ακόμη
ορθολογικά και επιστημονικά.
Θρησκείες, φιλοσοφικά συστήματα και
Μυστικιστικές οργανώσεις δίνουν συνέχεια διάφορες εικόνες για τη μετά το ορόσημο
τού θανάτου κατάσταση της ανθρώπινης ύπαρξης.
Ωστόσο ο θάνατος σαν
γεγονός μιας τεράστιας αλλαγής θ' αποτελεί το φόβο για όσους δεν τον βλέπουν με
ευρύτερη σημασία.